Forum www.heavywave.fora.pl Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

Slayer
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.heavywave.fora.pl Strona Główna :: Gatunki Muzyczne / Heavy/Power/Thrash Metal
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adolf z Nadżeglinii




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Królestwo Nadżeglinii koło Sieradza

PostWysłany: Czw 12:15, 23 Gru 2010    Temat postu: Slayer

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][/URL]

Slayer (ang. Zabójca) – amerykańska grupa muzyczna wykonująca thrash metal, powstała w 1981 roku w Huntington Park (przedmieścia Los Angeles). Zespół powstał z inicjatywy gitarzysty Kerry'ego Kinga, który do współpracy zaprosił gitarzystę Jeffa Hannemana, pochodzącego z Kuby perkusistę Dave'a Lombardo oraz basistę i wokalistę Chilijczyka Toma Araya. Już w początkowym okresie działalności muzycy rozwinęli własny styl oparty na intensywnych partiach gitar z partiami solowymi wykonywanymi przy użyciu tremola oraz charakterystycznym śpiewie wokalisty zespołu.

Cztery z dziesięciu albumów grupy zyskały status złotej płyty. Wieloletnim współpracownikiem grupy był producent muzyczny Rick Rubin współpracujący również z takimi grupami jak Beastie Boys, LL Cool J, Metallica czy System of a Down lub Linkin Park.

Slayer, wraz z grupami Metallica, Anthrax i Megadeth zaliczany jest do tzw. "Wielkiej Czwórki" thrash metalu, wywierając wpływ i inspiracje dla przyszłych wykonawców nurtu, takich jak Chimaira, Mnemic czy Vader.

Grupa powstała 1981 roku w Huntington Park na przedmieściach Los Angeles z inicjatywy Kerry'ego Kinga- muzyka, gitarzysty, który do współpracy zaprosił gitarzytę Jeffa Hannemana, perkusistę Dave'a Lombardo (pochodzącego z Kuby) oraz basistę i wokalistę Chilijczyka Tom Araya. W początkowym okresie działalności zespół grał covery utworów Iron Maiden, Judas Priest oraz zespołów punkrockowych[4]. 25 marca 1982 roku w Southgate Highschool w Los Angeles zespół dał swój pierwszy koncert. W niedługim czasie zespół Slayer skomponował swoje pierwsze utwory tj: Simple Deception (Aggression), Delphic Oracle, Assassin, Night Rider, High Priestess i Ice Titan[3]. Większośc tych kompozycji (stworzonych wówczas w klimacie NWOBHM) można obejrzeć w formie dokumentu w serwisie internetowym You Tube.

27 sierpnia 1983 w Los Angeles podczas koncertu w klubie Woodstock na zespół zwrócił uwagę Brian Slagel właściciel wytwórni muzycznej Metal Blade Records gdy ta wykonywała utwór "Phantom of the Opera" z repertuaru grupy Iron Maiden. Slagel wkrótce zaproponował im nagranie utworu na kompilację Metal Massacre 3 na której ukazał się utwór Aggressive Perfector. W listopadzie tego samego roku grupa rozpoczeła relizację debiutanckiego albumu pt. Show No Mercy wydanego w grudniu 1983 roku nakładem Metal Blade Records w USA oraz początkiem 1984 w Europie. Album został wyprodukowany przez Briana Slagela, koszty nagrań pokrył natomiast sam zespół z środków, które zgromadził basista Tom Araya pracując jako terapeuta w miejskim szpitalu oraz pożyczki udzielonej przez ojca gitarzysty Kerryego Kinga[10]. Zaraz po nagraniu albumu wynajętym vanem oraz samochodem Camaro należącym do basisty Araya, zespół wyruszył w swoją pierwszą trasę koncertową No Mercy Tour. Pieniądze uzyskane z koncertów pozwoliły jedynie na jej kontynuację, m.in. zakup żywności.

Po powrocie z trasy koncertowej grupa nagrała trzy nowe kompozycje "Chemical Warfare", "Captor of Sin" oraz "Haunting the Chapel" z tekstami inspirowanymi brytyjska grupą Venom[11]. Utwory zostały opublikowane w 1984 roku na minialbumie Haunting the Chapel, który został wydany za sprawą Slagela zadowolonego z sukcesu debiutanckiego albumu Show No Mercy, który sprzedał się w nakładzie 40 000 egzemplarzy[12]. W 1985 w Eldorado Studios w Hollywood grupa przystapiła do nagrań drugiego albumu zatytułowanego Hell Awaits poprzedzonego wydanym tego samego roku minialbumem koncertowym Live Undead zawierającym sześć nagrań z koncertu w Nowym Jorku w ramach trasy Haunting North America Tour. Płyta została zrealizowana we współpracy z inżynierami dźwięku Bernie Grundmanem, Eddym Schreyerm oraz Billem Metoyerem. Wkrótce grupa wyruszyła w trasę koncertową Combat Tour wraz z grupami Venom i Exodus. Album będący rozwinięciem formuły z poprzedniego albumu prezentował dosadniejsze teksty o wydźwięku satanistycznym. Sam zespół natomiast cieszył się coraz większą popularnością zyskując 100 000 nabywców swego drugiego albumu. Wkrótce muzycy podpisali kontrakt płytowy z należącą do Russella Simmonsa wytwórnią muzyczną DefJam Records, z zespołem nawiązał również współpracę producent muzyczny żydowskiego pochodzenia Rick Rubin współpracujący ówczas z grupami muzycznymi z nurtu hip-hop takimi jak Run DMC, Public Enemy czy Beastie Boys.

W 1986 roku z Rubinem i inżynierem dźwięku Andym Wallacem grupa przystąpiła do prac na trzecim albumem zatytułowanym Reign in Blood, który ukazała sie 7 października tego samego roku nakładem DefJam Records w USA opatrzony okładką wykonaną przez Howie Weinberga. W Europie natomiast płyta została wydana rok później. Na albumie ukazały się m.in. utwory traktujący o zbrodniarzu wojennym Josefa Mengele "Angel Of Death" będący przyczyną późniejszych oskarżeń zespołu o propagowanie ideologii narodowo socjalistycznej; "Raining Blood" czy "Postmortem", które przez cały okres wieloletniej działalności grupy Slayer zawsze były wykonywane podczas koncertów. W ramach promocji album grupa zrealizowała pierwszy teledysk do utworu "Criminally Insane" w reżyserii Deana Karra oraz wystąpiła podczas trasy koncertowej Reign in Pain wraz z amerykańską grupą Overkill w USA oraz Malice w Europie. Promowany album cieszył się dużą popularnością sprzedając się w nakładzie 500 000 egzemplarzy w USA, był to również pierwszy album Slayer który uzyskał status złotej płyty. Wkrótce potem z grupy odszedł perkusista Dave Lombardo skarżący się na niskie zarobki oraz sytuację rodzinną[10]. Kubańczyka zastąpił perkusista grupy Whiplash Tony Scaglione.

W 1987 roku do grupy za namową żony powrócił Dave Lombardo, z którym w składzie zespół odbył szereg koncertów na całym świecie. W grudniu tego samego roku ponownie we współpracy z Rickiem Rubinem w Hit City West w Los Angeles muzycy przystąpili do nagrań czwartego albumu. Realizację nagrań zakończono w lutym 1988 roku, pięć miesięcy później dnia 7 lipca ukazał się album South of Heaven z traktującym o aborcji utworem "Silent Scream" oraz "Behind the Crooked Cross" będący odpowiedzią zespołu na falę krytyki, która spłyneła na zespół w związku z kontrowersyjnymi tekstami utworów, które ukazały się na poprzednim albumie. Do tytułowego utworu zrealizowany został teledysk w reżyserii Di Puglia Gerarda. Była to również pierwsza płyta, na którą muzykę i teksty tworzył poza duetem King i Hanneman również Tom Araya. Tego samego roku grupa wyruszyła na trase koncertową World Sacrifice Tour.

W styczniu 1990 roku grupa przystąpiła do prac nad piątym albumem zatytułowanym Seasons in the Abyss. Proces nagraniowy zakończony w czerwcu tego samego roku miał miejsce w Hit City West, Hollywood Sound oraz Record Plant w Los Angeles. Płyta powstała we współpracy z Rickiem Rubinem, inżynierem dźwięku Andym Wallacem w asyście Chrisa Richa, Davida Tobocmana i Allena Abrahamsona, mastering wykonwał Howie Weinberg, okładkę przygotował Larry Carroll, zdjęcia zespołu wykonała natomiast Sunny Bak. Płyta Seasons in the Abyss ukazała się 9 października 1990 roku, zyskując uznanie wśród krytyków muzycznych. W Stanach Zjednoczonych album sprzedał się w nakładzie 1 000 000 kopii zyskując status złotej a następnie platynowej płyty. Do tytułowego utworu zrealizowany został teledysk w reżyserii Di Puglia Gerarda. Tego samego roku zespół wyruszył w trasę koncertową Clash Of The Titans w USA wraz z grupami Megadeth, Suicidal Tendencies i Testament oraz w Europie wraz z grupami Megadeth, Anthrax i Alice in Chains.

W 1991 roku ukazał się dwupłytowy album koncertowy Decade of Aggression zawierający utwory z trzech koncertów zespołu zarejestrowanych 14 października 1990, 8 marca i 13 lipca 1991 roku odbytych w ramach trasy koncertowej Clash of the Titans promującej wydawnictwo Seasons in the Abyss. Tego samego roku grupę opuścił Dave Lombardo którego zastąpił Paul Bostaph występujący poprzednio z grupą Forbidden. Z nowym perkusistą w składzie zespół wystąpił w 1992 roku na festiwalu Monsters of Rock oraz po raz pierwszy w Polsce, 18 sierpnia na hali MOSir w Zabrzu. W 1993 roku na potrzeby ścieżki dźwiękowej do filmu Judgement Night w reżyserii Stephena Hopkinsa grupa nagrała utwór pt. "Disorder" z gościnnym udziałem amerykańskiego rapera Ice T.

27 września 1994 roku nakładem American Recordings ukazał się szósty album grupy Divine Intervention promowany teledyskami do utworów "Killing Fields" i "Serenity in Murder" w rezyserii Di Puglia Gerarda oraz "Dittohead" w reżyserii Jona Reissa. Na albumie ukazał sie m.in. utwór pt. "SS-3" opowiadający o Reinhardzie Heydrichu. Wydawnictwo uzyskało status złotej płyty sprzedając się w Stanach Zjednoczonych w nakładzie 800 000 egzemplarzy. Pod koniec tego samego roku grupa wyruszyła w trasę koncertową European Intourvention podczas której 2 grudnia po raz drugi wystąpiła na hali MOSir w Zabrzu, a następnie na początku roku 1995 odbyła trasę w USA wraz z grupami Biohazard i Machine Head, również w 1995 Slayer wystąpił podczas festiwalu w Donington. 28 maja 1996 ukazał się album Undisputed Attitude promowany teledyskiem do utworu "I Hate You" w reżyserii Di Puglia Gerarda, zawierał interpretacje utworów wykonawców punkrockowych takich jak Minor Threat i The Stooges oraz trzy nowe utwory "Can't stand you", "DDAMM" skomponowane przez Jeffa Hannemana na potrzeby nie zrealizowanego pobocznego projektu i "Gemmini". Wkrótce po nagraniu albumu grupę opuścił perkusista Paul Bostaph, zastąpił go John Dette z którym grupa w 1996 roku wystąpiła podczas objazdowego festiwalu Ozzfest. W styczniu 1997 Bostaph powrócił do zespołu, który wziął udział w nagraniach utworu "No Remorse (I Wanna Die)" wraz z grupą Atari Teenage Riot na potrzeby ścieżki dźwiękowej do filmu pt. Spawn w reżyserii Marka A.Z. Dippé.

9 lipca 1998 roku ukazał się nagrywany w Oceanway Studios i Hollywood Sound na przestrzeni 1997 i 1998 roku album Diabolus in Musica debiutując na 31 miejsce listy Billboard US Top 100. We wrześniu zespół rozpoczął trasę koncertową po Azji, Australii i Europie dająć również 25 października koncert w Katowicach. Cały rok 1999 zespół spędził na intensywnym koncertowaniu. Odbył trasy po Stanach Zjednoczonych oraz ponownie zagrał podczas objazdowego festiwalu Ozzfest. W 2000 roku ukaza się ścieżka dźwiękowa do filmu Dracula 2000 w reżyserii Patricka Lussiera na której został opublikowany utwór "Bloodline". Tego samego roku grupa przystapiła do pracy nad albumem pt. God Hates Us All wydanym 11 września 2001 roku nakładem wytwórni muzycznej American Recordings, promowanego przez teledysk do utworu "Bloodline" w reżyserii Evana Bernarda. Przed premierą ósmego albumu zespół wystąpił podczas trasy koncertowej Extreme Steel Tour wraz z grupą Pantera. Również w 2001 roku Slayer opuścił perkusista Paul Bostaph. Muzyka zastąpił po jedenastu latach nieobecności w zespole Dave Lombardo. 29 maja 2002 zespół wystąpił w katowickim Spodku podczas festiwalu Ozzfest oraz ponownie 12 czerwca w warszawskim klubie Stodoła.

30 czerwca 2005 po raz szósty grupa wystąpiła w Polsce w warszawskim klubie Stodoła. 15 lipca 2006 zespół rozpoczął trasę Slayer's Unholy Alliance Tour: Preaching to the Perverted. Wraz z grupą wystąpiły takie grupy jak Lamb of God, Children of Bodom, Mastodon i Thine Eyes Bleed. Początkowo rozpoczęcie planowane było na 6 czerwca 2006, jednak zostało opóźnione rekonwalescencją Toma Araya po operacji woreczka żółciowego. 8 sierpnia 2006 roku ukazał się kolejnym album grupy zatytułowany Christ Illusion, w ramach promocji zrealizowany został teledysk do utworu "Eyes of the Insane" w reżyserii Tonyego Petrossiana. Był to pierwszy od 1990 roku album nagrany w oryginalnym składzie, zaś w dniu premiery album zadebiutował na piatym miejscu listy Billboard 200. 5 czerwca 2007 roku po raz siódmy zespół wystąpił w Polsce w katowickim Spodku podczas Mystic Festival.

16 czerwca 2010 w ramach Sonisphere Festival zespół ponownie wystąpił w Polsce w Warszawie (Lotnisko Bemowo).

Albumy studyjne

* Show No Mercy (3 grudnia 1983)
* Hell Awaits (16 września 1985)
* Reign in Blood (7 października 1986)
* South of Heaven (5 lipca 1988)
* Seasons in the Abyss (9 października 1990)
* Divine Intervention (27 września 1994)
* Diabolus in Musica (9 czerwca 1998)
* God Hates Us All (11 września 2001)
* Christ Illusion (8 sierpnia 2006)
* World Painted Blood (2 listopada 2009)

Obecny skład zespołu

* Kerry King – gitara (od 1981)
* Jeff Hanneman – gitara (od 1981)
* Tom Araya – gitara basowa, wokal (od 1981)
* Dave Lombardo – perkusja (1981-1986, 1987-1992, od 2002)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adolf z Nadżeglinii dnia Sob 20:43, 25 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeu
Administrator



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Zakopane
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:42, 25 Gru 2010    Temat postu:

Jak ktoś nie zna choćby tych 5 najlepszych płyt Rzeźnika to niech się nawet nie przyznaje do słuchania metalu!

Dziękuję za uwagę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Niszczuk




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:43, 25 Gru 2010    Temat postu:

których pięciu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeu
Administrator



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Zakopane
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:39, 25 Gru 2010    Temat postu:

* Reign in Blood (7 października 1986)
* South of Heaven (5 lipca 1988)
* Seasons in the Abyss (9 października 1990)
* God Hates Us All (11 września 2001)
* Christ Illusion (8 sierpnia 2006)

TYCH


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Niszczuk




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:30, 26 Gru 2010    Temat postu:

jak łysy grzywą o kant kuli. o ile jeszcze GHUA w tym zestawieniu jestem w stanie zrozumieć, bo to dość odważny skok w bok, nieważne czy udany czy nie, to CI jako odgrzewany kotlet tam nie pasuje totalnie (mówię to mimo całej mojej sympatii do tej płyty).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeu
Administrator



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Zakopane
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:44, 26 Gru 2010    Temat postu:

Tak, CI to odgrzewany kotlet, ale smakuje w chuj lepiej niż nie jeden świeżo przyrządzony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Niszczuk




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:06, 26 Gru 2010    Temat postu:

niby tak, ale imho nie jest to płyta do której nieznania nie wypada się przyznać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogut




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:29, 26 Gru 2010    Temat postu:

Wracając do GHUA, ta płyta była by zajebista jak dla mnie gdyby bębnił na niej Lombardo, a osobiście mam dosyć mieszane uczucia głównie przez perkusję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeu
Administrator



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Zakopane
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:32, 26 Gru 2010    Temat postu:

No co ty gadasz, perka tam jest ZAJEBISTA.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kogut




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:37, 26 Gru 2010    Temat postu:

Mi się niespecjalnie podobała. No nie wiem, Lombardo jak dla mnie to jedyny słuszny perkusista Slayera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VaginalCannibal




Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Z Ciemnogrodu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:47, 26 Gru 2010    Temat postu:

To co mi się najbardziej podoba w GHUA (moja ulubiona płyta Zabójcy) to to że jest kurewsko agresywna i odważna... Slayer nagrał płytę na przekór ortodoksom i zrobił to tak dobrze że nie wymaga komentarzy.
Zabójca to pierdolony kult, jak i Immolacja czy NigdyWięcej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez VaginalCannibal dnia Nie 1:47, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laz




Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:47, 26 Gru 2010    Temat postu:

Diabeu napisał:
* Reign in Blood (7 października 1986)
* South of Heaven (5 lipca 1988)
* Seasons in the Abyss (9 października 1990)
* God Hates Us All (11 września 2001)
* Christ Illusion (8 sierpnia 2006)


Chuja prawda.

-Reign In Blood
-Seasons in the Abyss
-Show No Mercy
-God Hates Us All

Najlepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeu
Administrator



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Zakopane
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:49, 26 Gru 2010    Temat postu:

No to nie chuja prawda bo się ze mną zgadzasz w conajmniej 70%.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kozioł




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4

Skąd: Szen-Berk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:28, 26 Gru 2010    Temat postu:

1.Reign In Blood
2.Seasons in the Abyss
3.South of Heaven
4.Show no Mercy
5.God Hates Us All
6.(teraz zjazd) World Painted Blood

Na Slayera nie ma mocnych. Chłopy, czasem z małymi upadkami, niszczyły scene metalową od momentu zaistnienia. A perkusistą najlepszym był oczywiście Lombardo, który to jest, nie owijając w bawełnę, przechujem na skale światową. Nie znać Slayera to tak, jakby nie znać swojej starej. Tyle w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laz




Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/4


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:21, 27 Gru 2010    Temat postu:

Jak to kiedyś głosiła wypowiedź którą przeczytałem: Slayer to metalowy absolut. W metalu nie ma lepszego zespołu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.heavywave.fora.pl Strona Główna :: Gatunki Muzyczne / Heavy/Power/Thrash Metal Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin